Panaszkezelési eljárás fogyasztóknak
I. Alapvető rendelkezések és fogalom meghatározások
1., Ezek a panaszkezelési szabályok szabályozzák a társaságunktól a www.lyke.hu online boltban vásárolt áruk hibáival kapcsolatos panaszok módját és feltételeit. A webáruház székhelye: JB-Software sro, Švermova 268/76, Liberec X-Františkov, 460 10 Liberec, Czech Republic az Ústí nad Labem kerületi bíróság által vezetett kereskedelmi nyilvántartásban, C szakasz 38119/KSUL. (a továbbiakban "Eladó").
2. Fogyasztó minden olyan személy, aki üzleti tevékenysége vagy hivatása önálló gyakorlásának körén kívül szerződést köt az eladóval, vagy más módon kapcsolatba lép vele (a továbbiakban: "Vásárló")
3. Webáruházunk e szabályzatot az ügyfelei panaszkezelési igényeinek magasabb szintű kielégítése és hatékony kezelése érdekében alakította ki.
4. Ez a panaszkezelési eljárás az Általános Szerződési Feltételeink részét képezi.
5. minden adatot úgy kezelünk, hogy annak biztonsága és bizalmas kezelése garantált legyen.
II. Hibás teljesítésből eredő jogok, panaszeljárás
Amiért felelősek vagyunk
6. Az eladó felelős annak biztosításáért, hogy az áru az átvételkor hibátlan legyen. Ez azt jelenti, hogy az áru:
- rendelkezik az eladó és a vevő által egyeztetett tulajdonságokkal, amelyeket az eladó leír, vagy amelyeket a vevő az áru jellegére való tekintettel és a reklám alapján elvárhatott
- megfelelő mennyiségben, méretben, milyenségben vagy súlyban van
- megfelel a jogszabályi követelményeknek
- az áruk alkalmasak az általunk megadott felhasználási célra
- az áru minőségében vagy kivitelezésében megfelel az elfogadott mintának vagy mintadarabnak, ha a minőséget vagy kivitelezést az elfogadott minta vagy mintadarab alapján határozták meg
7. A vevő jogosult a fogyasztási cikkek átvételétől számított huszonnégy hónapon belül a fogyasztási cikkekben megjelenő hiba esetén élni a reklamációs jogával.
Hibás teljesítési jogok
8. Reklamációját e-mailben: info@lyke.hu vagy levélben a JB-Software sro, Švermova 268/76, Liberec X-Františkov, 460 10 Liberec, Czech Republic címre küldje el.
9. A formanyomtatványnak vagy kísérőlevélnek a következőket kell tartalmaznia:
1. az Ön elérhetőségét, a hiba leírását és a reklamáció kezelésének módjára vonatkozó kérést;
2. az áru vásárlásának igazolását (lehetőleg a vásárlást igazoló bizonylat csatolásával).
10. Kérjük, küldje el a hibásnak vélt árut a panaszbejelentővel együtt a reklamációs címünkre. Az árukat a sérülések elkerülése érdekében megfelelő csomagolásba kell csomagolni, és szállításkor tisztának és hiánytalannak kell lenniük. Szövettermékek esetében az árut ki kell mosni. Ellenkező esetben nem vagyunk kötelesek foglalkozni a reklamációval, és az árut az Ön költségén visszaküldjük Önnek.
11. Amint reklamációja beérkezik hozzánk, e-mailben írásos visszaigazolást kap, amely dokumentumként szolgál a kárrendezés során. A panaszbejelentésnek a következő információkat kell tartalmaznia: mikor nyújtották be a panaszt, mi a tartalma, milyen rendezési módot kér.
Az áruk hibái
12. Ha a hiba az átvételtől számított hat hónapon belül válik nyilvánvalóvá, az árut úgy kell tekinteni, hogy az átvételkor hibás volt.
13. A vevő jogosult a fogyasztási cikkek átvételétől számított huszonnégy hónapon belül a fogyasztási cikkekben megjelenő hiba esetén élni a reklamációs jogával.
14. Ha az árucikken, annak csomagolásán, az árut kísérő használati utasításban vagy a reklámban más jogszabályoknak megfelelően feltüntetik azt az időtartamot, amely alatt az áru felhasználható, akkor a minőségi garanciára vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni. A minőségi garanciával azt vállaljuk Önnek, hogy az áru egy bizonyos ideig megfelel a szokásos rendeltetésének, illetve megőrzi szokásos tulajdonságait.
15. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt Ön a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
16. A jótállás nem vonatkozik az alacsonyabb áron értékesített áruk esetében olyan hibára, amelyért az alacsonyabb árat állapították meg, az áru szokásos használatából eredő kopásra, illetve használt áruk esetében olyan hibára, amely megfelel annak a használati vagy kopási szintnek, amellyel az áru a vevő általi átvételkor rendelkezett, vagy ha ez az áru jellegéből nyilvánvaló.
Hogyan reklamálhat
17. Az Eladó felel a termék átvételét követően a 24 hónapos jótállási idő alatt, vagy a hirdetésben, csomagoláson vagy a mellékelt utasításban feltüntetett eltarthatósági idő alatt felmerülő hibákért. Ezen időtartamon belül a Vásárló panaszt nyújthat be, és választása szerint olyan hibára hivatkozhat, amely lényeges szerződésszegésnek bizonyul (függetlenül attól, hogy a hiba orvosolható-e vagy helyrehozhatatlan-e):
- a hiba kijavítása egy új, hiba nélküli vagy pót alkatrész leszállításával;
- a hiba ingyenes kijavításával;
- ésszerű kedvezmény a vételárból; vagy
- a vételár visszatérítése a szerződéstől való elállás alapján.
18. Lényeges szerződésszegésnek minősül, ha a sértett fél már a szerződés megkötésekor tudott vagy tudnia kellett volna arról, hogy a másik fél nem kötötte volna meg a szerződést, ha előre látta volna a jogsértést
19. Kisebb szerződésszegést jelentő hiba esetén (független attól, hogy a hiba orvosolható vagy helyrehozhatatlan) a Vásárló jogosult kérni a hiba kijavítását vagy ésszerű kedvezményt igénybe venni a vételárra vonatkozóan.
20. Ha a javítást követően többször is javítandó hiba merül fel (ugyanazon hiba harmadik esete vagy különböző hibák esetén negyedik igény) vagy ha a terméknek több hibája van (egyidejűleg legalább három), akkor a Vásárló kedvezményt kérhet a vételárból, kérheti a termék cseréjét, vagy elállhat a vásárlástól.
21. Az Eladó nem vállal felelősséget a normál használatból eredő kopás vagy a használati utasításban foglaltak be nem tartása miatt keletkezett hibákért.
22. A panasz benyújtásakor írásos megerősítést adunk Önnek arról, mikor gyakorolta a jogát, mi a panasz tartalma, és milyen panasztételi eljárásra van szüksége; továbbá (a panasz feldolgozását követően) megerősítést adunk önnek a panasz kezelésének időpontjáról és módjáról, beleértve a javítás megerősítését és a panasz időtartamát, vagy a kérelem elutasításának írásos indoklását.
23. A Vásárló köteles tájékoztatni az Eladót arról, hogy mely elállási jogát választja a hiba bejelentésekor, vagy indokolt esetben legkésőbb a hiba bejelentése után. A benyújtott panasz megváltoztatása az Eladó beleegyezése nélkül csak akkor lehetséges, ha a Vásárló egy javíthatatlannak bizonyuló hiba kijavítását kérte.
24. Ha a termék javítása vagy cseréje nem lehetséges, a szerződéstől való elállásra hivatkozva a Vásárló követelheti a vételár teljes visszatérítését.
25. Az Eladó nem köteles eleget tenni a Vásárló követelésének, ha bebizonyítja, hogy annak tudomása volt a termék hibájáról, mielőtt azt átvette vagy a hibát maga okozta.
26. Az előre nem látott kényszerítő körülmény nem minősül teljesítési hibának.
Reklamációkezelés
27. Az Eladó köteles haladéktalanul, de legkésőbb három munkanapon belül dönteni a panasz kezelését illetően, vagy arról, hogy a döntéshez szakértői vizsgálatra van szükség.
28. Ezen időszakon belül tájékoztatást nyújtanak a Vásárlónak a szakértői értékelés szükségességéről. A panaszokat, ideértve a hibák kijavítását, az Eladó indokolatlan késedelem nélkül köteles, de legkésőbb annak alkalmazásától számított 30 napon belül kezelni, kivéve, ha írásban megállapodnak a Vásárlóval egy hosszabb időtartamról.
29. Ezen időszak után a Vásárlónak ugyanazok a jogai vannak érvényben, mintha lényeges szerződésszegést történt volna. A panasz kezelésének általános átfutási ideje 10 nap.
30. Indokolt panasz esetén a Vásárló jogosult az esetlegesen felmerült költségek megtérítésére.
31. Ha a panasz állapotának online figyelemmel kísérése nem lehetséges, az Eladó vállalja, hogy e-mailben tájékoztatja a Vásárlót.